Monday, September 7, 2015

Oosterse ribbetjes gemarineerd in Ketjap + GIVEAWAY!


Vorige week gaf ik een recept voor krabkoekjes prijs. Deze zijn heel lekker in combinatie met het Mango & Ananas chilisausje van Go-Tan. Klik hier om nog eens het verhaal van Go-Tan na te lezen en om mijn recept te ontdekken.

Ondertussen heb ik ook de Ketjap Manis sojasaus van Go-Tan eens kunnen uitproberen. Dit is een Indonesische donkere, zoete sojasaus die ideaal is voor het marineren van vlees of waarmee je lekker kan wokken. Ik heb er varkensribbetjes mee gemarineerd en daarna gegrild in de oven. Hieronder vind je dit super simpel receptje terug, ideaal ook om te serveren als klein aperitiefhapje… als je niet bang bent om je vingers vuil te maken natuurlijk ;-) Enjoy!

Ingrediënten (per lat varkensribben):

-varkensribbetjes
-4 eetlepels Ketjap Manis sojasaus van Go-Tan
-1 eetlepel honing
-Versgeraspte gember
-Een snuifje cayennepeper
-Peper en zout
-Chili vlokken

Werkwijze:

Doe de Go-Tan saus, honing, gember, cayennepeper, peper, zout en chilivlokken samen in een platte schaal en leg hierin 1 lat van varkensribbetjes om te marineren. Strijk de ribbetjes langs beide kanten goed in met de marinade en laat deze marinade een tijdje inwerken terwijl je de schaal in de koelkast laat staan. Een uurtje voordat je de ribbetjes wil serveren, zet je de schaal ongeveer 45 min à 1 uur in een voorverwarmde oven op 150°C. Snijd de lat in stukken en serveer de ribbetjes lauwwarm. Je kan er eventueel nog een dipsausje bijgeven maar dit is zeker geen must.
Als dipsausje kan ik de Sweet Chilli Sauce en de Hot Chilli Sauce van Go-Tan aanbevelen, afhankelijk van hoe spicy je ze wilt eten. Smakelijk!

PS: vergeet niet dat er nog steeds een GIVEAWAY loopt via mijn Instagram @tastinglifestyle.
Samen met Go-Tan mag ik 3 volle verrassingsmandjes weggeven met tal van lekkers. Deze GIVEAWAY loopt nog tot 16 september 2015 en de instructies vind je op Instagram. Succes!

6 comments:

  1. Die saus staat hier altijd in de frigo ;-) ! Lekker hé !

    ReplyDelete
    Replies
    1. Super lekker Ingrid, het is mijn laatste ontdekking en ik ben al een beetje verslaafd hihi

      Delete
  2. Ribbetjes die je zelf marineert smaken nóg zo lekker vind ik :-)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Als je dat maar weet, ik hou van marineren en experimenteren met kruiden en sausjes ;-)

      Delete
  3. Ik heb dit nog nooit gemaakt omdat ik dacht dat het moeilijk zou zijn, maar nu ik jouw receptje lees, denk ik: fluitje van een cent!

    Jammer dat ik geen instagram heb, anders had ik graag meegedaan aan de give-away actie.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Het is inderdaad super eenvoudig en lekker! Jammer dat je niet kan meedoen op Instagram, volgende keer dan misschien via een andere weg ;-) x

      Delete

Bedankt voor uw bericht! Thanks for your comment!